En unes jornades que han aplegat més de 200 persones els anticapitalistes han presentat la seva campanya per les eleccions del maig: “Gent que lluiti és el que cal”
Els cupaires donen el tret de sortida a les eleccions del proper maig en una trobada municipalista a Sant Cugat on han presentat la seva campanya pels comicis. Sota el lema “Gent que lluiti és el que cal”, els anticapitalistes han assegurat que “són l’única alternativa d’esquerres i independentista” que pot fer front al model de país que planteja el govern de la Generalitat amb els nous pressupostos pactats pel 2023 entre ERC, PSC i Comuns i “sota la mirada de les elits i la patronal”.
En aquest sentit, la proposta de la CUP es basa en quatre eixos claus: “la defensa del territori” apel·lant a un transport públic i de qualitat; “la garantia de drets” posant el focus en la necessitat d’acabar amb el drenatge de recursos públics a mans privades; “l’ampliació de sobiranies per fer possible la independència dels Països Catalans”; I, finalment, la necessitat de “viure segures” per fer front a la crisi social i econòmica que pateix el país. Per això, els cupaires s’han reivindicat com els únics capaços de tensar les institucions, “posant els Ajuntaments al servei de la majoria de la població, al servei de garantir drets”.
Amb aquesta proposta asseguren que les seves candidatures arreu del país faran front a “la nova sociovergència del PSC i d’ERC” que “ha imposat un model de precarietat basat en casinos, avions i autopistes” i que han pactat amb un estat que els reprimeix i els espia. Per aquest motiu, reivindiquen la necessitat d’una “CUP forta al servei del territori i de les classes populars del Països Catalans”. A més, han emplaçat En Comú Podem a abandonar “pactes entre Barcelona, Catalunya i l’Estat per aprovar pressupostos d’empassar-se gripaus com la Llei Mordassa, l’ampliació de l’aeroport, el Quart Cinturó, Hard Rock i tantes d’altres” que asseguren són un intercanvi de cromos amb el que només “hi surt perdent la gent”.
Durant tot el matí d’aquest dissabte 11 de febrer, els anticapitalistes s’han reunit a Sant Cugat per debatre i formar-se sobre la nova proposta en unes jornades que han aplegat més de dues-centes persones. Finalment, han conclós amb un acte polític on hi han participat la regidora de Tarragona, Eva Miguel, el regidor de Cardedeu, Hug Lucchetti, la candidata per Barcelona, Adriana Llena i el candidat de la Seu d’Urgell, Bernat Lavaquiol.
Deixa un comentari