Presentació del Protocol municipal d’abordatge de les violències sexuals als espais públics d’oci

La tinenta d’alcaldia de Drets Socials i Igualtat, Núria Gibert, ha presentat el passat dimecres 24 de març el Protocol Municipal d’abordatge de les violències sexuals als espais públics d’oci, que estableix les accions per prevenir i detectar la violència masclista així com els circuits d’actuació en cas d’agressió #SantCugat​.

Portem mesos treballant en aquest protocol, on han participat diverses persones i entitats de la ciutat. Un protocol fet per totes i per a totes que ja era hora de posar en marxa. Sabem també que no som les primeres, volem reconèixer totes les feministes que abans de nosaltres han obert camí i han aconseguit que arribem a fer real aquests assoliments.

“El propòsit del protocol és tenir una ciutat segura i democràtica. Que totes les persones tinguin la mateixa seguretat i la mateixa possibilitat d’accés als espais d’oci i a la via pública, a la vida comunitària.”

El masclisme i les agressions que es perpetuen sota aquest sistema de dominació son un obstacle per a aquesta llibertat i democratització de l’accés a l’espai públic. És un problema estructural que s’ha d’atacar des de tots els fronts i hem d’estar-hi tots els agents implicats. Per això és tan important la participació de tantes entitats de la ciutat. Estem molt contentes de poder treure a la llum per fi aquest protocol i seguir treballant en aquest camí.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Website Built with WordPress.com.

Up ↑