“Posem l’Oficina Local de l’Habitatge el més al centre possible de la ciutat. Per a que la gent la conegui, se la faci seva, la vegi i se la trobi. Qualsevol dubte de qualsevol tipus, relacionat amb l’habitatge, tindrà un servei que serà referencial i integral per a ells.” ha declarat Núria Gibert a la roda de premsa de presentació de la nova Oficina Local d’Habitatge.
Aquest dilluns 1 de març de 2020 s’ha inaugurat al passeig de Francesc Macià, just darrere al monestir, a on fins ara hi havia l’oficina d’estacionament regulat, la nova Oficina Local d’Habitatge (OLH); unes instal·lacions més espaioses, accessibles i, sobretot, cèntriques que permetran a l’oficina prestar un millor servei a tots els perfils ciutadans.
Vivim en una ciutat que pateix una emergència habitacional, la gent d’aquesta ciutat se sent expulsada pels elevats preus dels habitatges que hi ha al mercat. Ens posem com a repte que ningú més hagi de marxar i posem les eines necessàries per a treballar cap a aquest camí. Fem una aposta per l’habitatge públic, per l’habitatge social i per oferir a la ciutadania tots els serveis possibles per millorar les seves condicions com a inquil·lins de la seva llar.
“Una resignificació i una revisibilització d’una pedra angular d’aquest mandat, que és l’habitatge. Una Oficina Local d’Habitatge que manté els seus serveis i n’incorpora de nous, per a fer front a l’exclusió residencial i també a les noves exclusions que ens estem trobant.”
L’oficina inscriurà la seva acció en els següents eixos:
- Accés a l’habitatge
- Accions per evitar el risc de pèrdua d’habitatge
- Qualitat i rehabilitació d’habitatges
- Pèrdua d’habitatge
- Dret a l’habitatge.
I s’anirà adaptant els serveis a totes les novetats que sorgeixin en aquest àmbit; com són el punt de mediació al lloguer o la nova llei de regulació del lloguer. Un espai viu que s’anirà adapant a les realitats que setmana a setmana van sortinT.
“Fins ara els serveis en habitatge estaven repartits per diferents àmbits i desdibuixava el servei al ciutadà, ara hem posat la finestreta única que unifica diferents serveis com
Unificació, simplificació i referència.”
Amb una nova concepció de servei integral adequat a tots els perfils socials de Sant Cugat. Una ‘finestreta única’ que potenciarà de forma transversal els serveis municipals prestats a dia d’avui en matèria d’habitatge, incloent atenció de Promusa, amb l’objectiu de cobrir les necessitats de tota la ciutadania. Unes instal·lacions més grans també és una aposta del govern per oferir en el futur a la població nous serveis com els relacionats amb la rehabilitació energètica i la sostenibilitat dels edificis.
Deixa un comentari