La CUP Valldoreix treballa per acabar amb la contaminació del trànsit de les autopistes

El passat 18 de gener es va dur a terme el Ple Ordinari de febrer de l’EMD de Valldoreix, on el tema principal va ser la contaminació acústica i ambiental que provoquen les autopistes i vies ràpides de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

La CUP Valldoreix va presentar una moció per a combatre aquesta situació, ja que imminentment s’acaben les concessions de l’AP2 i l’AP7 (sobradament amortitzades), i que l’impacte ambiental d’aquests eixos viaris és molt elevat i produeix una alta quantitat de gasos contaminants com el NO2, SO2, CO, i partícules com PM10, que també són altament nocives per la nostra salut i causen indirectament milers de morts a l’any. 

Atès també que existeix un sistema de pacificar el trànsit a les vies ràpides de l’entramat metropolità a partir de regular la velocitat per trams mitjançant la velocitat variable, d’ampliar la via ferroviària i la seva freqüència, i creant més xarxes d’autobusos interurbans. 

Davant de totes aquestas possibilitats que no s’estan duent a terme, i que tenim un model insostenible de transport de mercaderies i de mobilitat personal, les propostes d’acords de la CUP Valldoreix al Ple van ser les següents:

PRIMER. Instar al govern espanyol a no ampliar ni prorrogar, en cap cas, les concessions de  l’AP-2 i l’AP7  a fi de poder implementar mesures correctores i de gestió sense traves competencials.  

SEGON. Demanar al govern de la Generalitat que treballi per fer efectiva la velocitat variable controlada, tant al tram de l’AP7 que confronta amb Valldoreix i Sant Cugat del Vallès així com en la resta de trams on recorre zones urbanes a la resta dels Vallesos, així com a la C58 en els seus trams per Terrassa i Sant Quirze.

TERCER. Demanar a la Conselleria de Territori  i Sostenibilitat, al Ministerio de Fomento i a la concessionària Abertis, posin en pràctica les mesures demanades pels diversos ajuntaments de posar pantalles acústiques i que projectin i aprovin un pla de tractament sonoreductor del paviment als trams que confronten amb nuclis urbans amb asfalt reductor de soroll.

QUART. Demanar a la Conselleria de Territori  i Sostenibilitat l’augment de freqüències en la xarxa de rodalies R8 i per complementar l’augment previst a les línies dels FGC del Vallès (S1, S2,  S5,  S6,  S7), fer el possible per realitzar el bescanviador entre els FGC i l’R8, així com les ampliacions pertinents per tal de poder incrementar el transport de mercaderies per via fèrria, fet que a més de descongestionar el trànsit rodat, milloraria a la baixa les emissions de gasos efecte hivernacle, gasos tòxics i irritants i partícules tòxiques.

QUART. Demanar a l’AMB que dotin de pressupost i projectin una nova xarxa de busos interurbans que donin major cobertura a la nostra comarca i les connexions amb les comarques veïnes.

CINQUÈ. Informar d’aquests acords a l’Ajuntament de Sant Cugat, al Consell Comarcal del Vallès Occidental i a la plataforma Veïnal Stop Soroll de Valldoreix.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

WordPress.com.

Up ↑