“Cops de cap” és l’opinió de Ferran Margineda

És un negoci rodó, l’assistència pública i els seus recursos econòmics cedits a un gestor privat

Fa tres mesos la metge de família em va derivar a un especialista. Minuts després se m’informava al taulell de recepció que no se’m donarà data de visita, ja que tenen l’agenda tancada, que em trucaran. Silenci.

Aquesta introducció és el dia a dia en procedir dels gestors privats de la sanitat pública. Les llistes d’espera s’invisibilitzen darrere d’un servei d’atenció telefònica centralitzat que, utilitza aquest recurs per treure-li una mica més de suc a la concessió, impedint que es vegi l’abast de totes les persones que esperen visita, tractament, operació, i poder posar data quan els convé d’acord amb càlculs periòdics de topall de despesa, i quan és el moment idoni per no haver d’ajustar mai els recursos necessaris a la demanda real d’una sanitat que, ha rebut un fort cop de cap i està en coma induït.

És un negoci rodó, l’assistència pública i els seus recursos econòmics cedits a un gestor privat, que per a més inri va convertint usuaris en clients que hauran de tornar a pagar pel servei sanitari que era i hauria de ser universal gratuït i de qualitat.

Els CAP Valldoreix i Can Mates de nou tanquen a l’agost, el CSS de la Floresta manté la seva reducció assistencial, mentre ens donen la píndola de què no hi ha demanda per aquests centres, però, qui va on no el poden atendre? Que fer?

Enguany la CUP-PC hem d’anar més enllà i ens aglutinem en una plataformatransversal on, juntament amb Podem i Arran, fem pinya per fer front al sistema, i des d’aquí convidem a aquelles veïnes i organitzacions agermanades en tants fronts que es vulguin mobilitzar a què s’adrecin a qualsevol dels tres grups endegadors, i s’hi sumin.

Ferran Margineda és vocal de la CUP a l’EMD de Valldoreix

Aquest columna apareix primer al TOTSantCugat

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Website Built with WordPress.com.

Up ↑