La nova instrucció del padró que ha aprovat el govern de Junts i ERC posa en risc els drets de molts veïns i veïnes de Sant Cugat, inclosos els teus. Durant aquest mandat hem vist com Junts per Sant Cugat ha fet un gir per competir electoralment amb l’extrema dreta, amb un silenci còmplice per part d’ERC, que l’ha dut a utilitzar el padró com una arma política.
L’últim exemple és la nova instrucció del padró que el govern municipal va aprovar fa unes setmanes, que afegeix més obstacles per empadronar-se a la nostra ciutat encara que s’hi visqui. La CUP, evidentment, no ens hem quedat de braços plegats i hem obert totes les vies per defensar els drets dels veïns i veïnes de Sant Cugat.
Per això, hem presentat un requeriment demanant al govern municipal que anul·li la instrucció, després d’observar que podria incórrer en diverses infraccions jurídiques tan flagrants com la discriminació per raó de nacionalitat o l’exigència de compareixença presencial. És només una primera passa, però si l’Ajuntament persisteix, no descartem utilitzar les vies legals necessàries i presentar un contenciós per anul·lar la instrucció.
Aquesta ofensiva contra el dret al padró no només suposa un risc per als col·lectius més vulnerables, sinó també per a qualsevol veí o veïna de Sant Cugat, ja que l’obligatorietat de fer tràmits presencialment comportarà més dificultats de conciliació familiar, així com una possible saturació del servei de l’OAC per l’augment de cites.
Al cap i a la fi, el que està fent el govern és posar en risc els drets i l’accés als serveis bàsics de molts santcugatencs amb una suposada voluntat de “posar ordre”, quan en realitat intenta desviar el focus del veritable problema de Sant Cugat: la greu crisi d’habitatge que patim. Nosaltres, però, seguirem treballant per defensar els teus drets.
Ariadna Sierra és regidora de la CUP Sant Cugat

Deixa un comentari