Estem en un moment en què calen solucions, a les que s’arriba si o si després del coneixement, l’estudi, la discussió i la planificació d’aquestes.
No cal donar-hi més voltes, cada cop disposarem de menys aigua, com molt detalladament ens han explicat el Tercer Informe del Canvi Climàtic en Catalunya , el Primer Informe del Canvi Climàtic en el Mediterrani, en les projeccions del Servei Meteorològic de Catalunya, que corroboren al detall d’un km2 les també desenvolupades per les agències espanyola (AEMET) i europea (COPERNICUS) de Meteorologia.
A més l’aigua disponible caldrà distribuir-la, mentre no canviï el sistema, entre més persones i activitats cosa que pot generar com a derivada una qualitat d’aigua menor, inclús per sota dels limitis sanitaris /ambientals requerits, duent bé a reduir el seu ús i per tant l’activitat que se’n deriva, bé a regenerar-la amb l’increment de petjada de carboni que això representa.
Per tant cal discutir d’una manera anglosaxona, d’una manera reglada i assenyada, ja que a la fi la solució al problema de l’aigua en el nostre municipi, i per extensió a la nostra societat en el primer món, és ideològica. Dit d’una manera simple: o la gestiona el mercat com un producte més, o la gestiona l’estat, al nivell de l’administració que calgui, com a bé públic que és.
No hi ha més, negoci o gestió social, guanys econòmics o salut, beneficis per algú o igualtat en el subministrament bàsic.
Penso que l’aigua s’ha de gestionar a nivell de conca, com marca l’UE i legisla l’ACA. Però les decisions respecte de la seva gestió s’han de prendre a partir de taules de diàleg amb tots els actors implicats i propiciades per les administracions locals, que són les que estan realment en contacte amb les persones, per garantir el subministrament bàsic i també a nivell supramunicipal, per garantir l’activitat lligada a l’aigua.
S’han de trobar formes de ponderació, perquè tothom tingui, ningú perdi i també, ningú guany, ja que, l’aigua, l’aire, la terra…és de tothom i per tant per a tothom.
Bé, és una simple opinió.
ROBERT SAVÉ és mirasolenc i simpatitzant de la CUP Sant Cugat
Robert, la teva és una opinió molt valuosa i necessària
M'agradaM'agrada