Aquest passat dilluns 27 de gener del 2020 vam celebrar el primer ple ordinari municipal d’aquest 2020. Un ple amb 25 punts, més una moció que va entrar d’urgència a última hora, d’adhesió a la Coordinadora Catalana d’Ajuntaments Solidaris amb el Poble Sahrauí.
Un dels primers punts que vàrem portar al Ple com a govern va ser la presentació d’al·legacions al Pla Director del centre direccional de Cerdanyola. Aquest centre direccional, ubicat entre Sant Cugat i Cerdanyola, és una gran parcel·la que hi ha entre el Sincrotró ALBA i la UAB, on antigament hi havia hagut diversos abocadors. Ara està tot cobert i preparat per a ser urbanitzat.
Una de les reserves de sòl que hi ha en aquest espai és per a la ubicació d’un gran centre comercial de 67.000 metres quadrats. Com ajuntament, i en defensa del comerç local i de proximitat, estem en contra d’aquesta instal·lació, ja que trenca amb el model de comerç per al qual apostem. És una aposta innecessària, més quan ja tenim el Centre Comercial de Sant Cugat i el Baricentro tan a prop. A part, generaria un gran flux de mobilitat cap aquest espai, que la B30 (que té una ocupació molt alta) difícilment podria absorbir amb fluïdesa. Aquest fet que provocaria derivaria de la mobilitat cap als nuclis de Sant Cugat i Cerdanyola.
Dins l’àmbit de desenvolupament urbà i habitatge, també vam presentar una modificació del PGM per a la implementació de mesures per a l’increment del parc d’habitatge protegit a Sant Cugat, i ens blindem el dret a tanteig i retracte per garantir el 30% d’habitatge públic en les noves promocions.
Això vol dir que, en cas que un promotor, amb un solar de més de 500 metres quadrats, no compleixi la recomanació de l’Ajuntament que el 30% dels habitatges siguin protegits, l’Ajuntament tindrà el dret d’adquirir aquest solar per a fer aquesta construcció, i fent complir la recomanació que el 30% dels habitatges siguin destinats al lloguer protegit.
Podeu tenir més informació en la notícia que en va fer cugat media: L’Ajuntament blinda el dret a tanteig i retracte per garantir el 30% d’habitatge públic en les noves promocions
Participació i barris

Un dels punts més importants per a la relació entre els propis ciutadans, dels ciutadans amb l’administració i per a la millora de la qualitat democràtica va ser la creació del nou consell de barri “Nucli Antic” i la conseqüent nova distribució d’aquests, que ha fet una nova distribució més equilibrada, on es reconegui una identitat pròpia, unificar barris fragmentats, definir nous límits territorials i millorar el funcionament intern d’aquests òrgans.
Una proposta que ja havia estat ratificada pels 5 consells de barri ja existents, per millorar, de forma atrevida la participació i sumar i anar sumant a totes persones que encara no participen de la vida social i política.
Mocions institucionals
De les mocions en que tots els grups prèviament ja havíem mostrat la voluntat de votar afirmativament, la regidora de la CUP i Tinenta d’Alcaldia de Transparència i Bon Govern va llegir els acords de la moció per mostrar el rebuig de Sant Cugat a la proposta del TSJC de suprimir els jutjats de violència contra la dona de Rubí i centralitzar aquest servei a Terrassa.
“Les dones que denunciïn violència caldrà que es desplacin a Terrassa per qualsevol actuació judicial relacionada amb la seva denuncia i del possible procediment de família que s’iniciï posteriorment”.
Una altra moció que es va convertir en institucional va ser la presentada per Ciutadans i transaccionada amb les esmenes del govern per a la creació d’una Comissió Especial de Queixes i Suggeriments.
La tercera moció institucional és la que va entrar per urgència per adherir-nos a la Coordinadora Catalana d’Ajuntaments Solidaris amb el Poble Sahrauí.
Mocions dels Grups Polítics
De les mocions dels grups municipals, la primera a debatre’s va ser la presentada per JxSTC en contra del decret digital. La qual es va aprovar, amb el vot favorable de JxSTC, ERC i CUP.
Lourdes Llorente: Sorgeix el dubte, o augmenta la certesa, si en realitat aquesta reforma que aquesta reforma amaga la pretensió d’apropar-nos a un estat d’excepció digital, que habiliti el tancament de pàgines web sense ordre judicial prèvia o el bloqueig d’aplicacions de missatgeria instantània.
Junts per Sant Cugat va presentar una moció per a fer un casal per a la gent gran al centre, concretant que es dugués a terme a on actualment està la brigada d’obres, a sota la plaça 1 d’octubre. Com que l’espai on proposaven a fer aquest casal no està en les condicions d’encabir-hi altres activitats, a causa de la salubritat de l’espai, i que la creació d’un casal per a la gent gran ja estava contemplat en el pla d’equipament que recentment vam presentar com a govern, vam fer unes esmenes a la moció, emplaçant a que es treballi la implementació d’aquest casal de la gent gran en el pla d’equipaments.
La moció de Junts per Sant Cugat per posar una línia de bus nocturn al centre també va ser rebutjada pel govern, ja que ara mateix no és possible fer una modificació del contracte, i ja s’està treballant amb el nou contracte d’autobusos. Tot i això, sí que és una proposta del nou govern fer una nova línia nocturna, i així s’està tenint en compte en la redacció del no contracte.
L’última moció que es va tractar va ser la de reprovació i dimissió de l’actual síndic de greuges en funció, el sr Rafael Ribó, que va ser rebutjada per tots els grups del plenari excepte el grup proposant.
Després del debat de les mocions, es va fer el control dels òrgans de govern, on tots els membres de l’oposició tenen dret a fer unes preguntes al govern i el govern respon (si no pot ser en el plenari en Comissió Informativa, ho farà en comissió informativa).
De 20 a 21h es va realitzar l’audiència pública, on la ciutadania pot entrar per registre preguntes per a que els govern els hi respongui.
Deixa un comentari