Estat de l’aigua a juny de 2018 | Roda de premsa

El passat 19 de juny la CUP-PC vam fer una roda de premsa per explicar la situació de l’aigua a Sant Cugat a juny de 2018 ara que fa tres anys que vam presentar la moció per a l’estudi de la internalització del servei de l’aigua, i en la que fem tres constatacions:

  • Falta total del control públic i democràtic per part del govern de l’ajuntament. Desconeixement absolut de la gestió d’aquest servei i molt poc transparent. Exemple d’això són els 9 mesos que han tardat dir-nos el valor dels patrocinis de SOREA, o les dues auditories que han calgut per saber i conèixer els números d’aquesta empresa que té aquesta concessió pública i milionària.
  • Cal assentar les bases per a la municipalització del servei de l’aigua (tant jurídiques com econòmiques)
  • Hi ha una clara desídia política en la gestió de l’aigua. El govern està disfressant en manca de temps, en no tenir informació o en la tardança dels tercers el que realment és una postura ideològica que no estan volent afrontar; és conegut que aquest govern està a favor de les externalitzacions i privatitzacions dels serveis. Demanem al govern que encarin aquest debat de forma política i no amb filibusterismes.
És per això que el grup de la CUP-PC fem tres propostes:

1. Que s’implementi l’acord de Ple de “creació d’un audiència pública ciutadana” per parlar sobre la situació de l’aigua

El ple de juliol de 2015 es va acordar, entre d’altres aspectes, la creació d’una audiència pública per sotmetre a informació i debat ciutadà el model de gestió de l’aigua a la ciutat, que compti amb la presència de persones i col·lectius especialitzats en la qüestió, així com els agents que actualment gestionen el servei.
Aquesta informació creiem que no s’ha de quedar dins les comissions o grups municipals, ha de ser la ciutadania, tant la que està informada com la que no ho està, qui pugui participar de forma activa.

2. Que l’ajuntament no accepti més patrocinis directes de l’empresa SOREA

Considerem que els patrocinis de SOREA a l’administració són una perversió, on l’empresa que té el monopoli de la gestió del servei d’aigua està fent campanya de les bondats del seu servei, a fi de modificar l’opinió pública. Creiem que ha de desaparèixer aquests patrocinis a l’administració ja que aquesta ha de ser parcial; el debat sobre quin és el millor model de gestió d’un servei bàsic com l’aigua no s’ha de condicionar amb aquesta ingerència privada per influir l’opinió pública, sinó que s’ha de tenir de forma justa i amb arguments polítics i tècnics sobre quin és el millor model de gestió de l’aigua.

 

3. Ens proposem per presidir la comissió de l’aigua

Ens proposem per ser nosaltres qui la presideixi la comissió de l’aigua, per a que aquesta comissió s’acceleri i s’agilitzi l’objectiu per la qual va ser creada. En els darrers 3 anys, aquesta comissió s’ha reunit 4 vegades, quan el compromís inicial era d’una trobada al mes. Volem assumir tota la feina de documentació, de comparativa amb altres ajuntaments, buscar experiències, etc… Ens proposem nosaltres per atiar la desconfiança que s’ha instal·lat en nosaltres sobre l’agilitat en la que treballa l’equip de govern en aquesta qüestió.

 

 

Aquesta roda de premsa es va realitzar el 19 de juny de 2018 a Cal Temerari a càrrec de la portaveu del grup municipal de la CUP-PC a l’Ajuntament de Sant Cugat, Núria Gibert.

 

Repercussió de la notícia als mitjans locals:

Cugat.cat | La CUP-PC empeny cap a la municipalització de l’aigua davant el ‘poc control’ del servei
TOTSantCugat | La CUP-PC demana “accelerar” el procés per remunicipalitzar el servei de l’aigua

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Gràcies a Wordpress.com.

Up ↑