La CUP Valldoreix treballa per acabar amb la contaminació del trànsit de les autopistes

El passat 18 de gener es va dur a terme el Ple Ordinari de febrer de l’EMD de Valldoreix, on el tema principal va ser la contaminació acústica i ambiental que provoquen les autopistes i vies ràpides de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

La CUP Valldoreix va presentar una moció per a combatre aquesta situació, ja que imminentment s’acaben les concessions de l’AP2 i l’AP7 (sobradament amortitzades), i que l’impacte ambiental d’aquests eixos viaris és molt elevat i produeix una alta quantitat de gasos contaminants com el NO2, SO2, CO, i partícules com PM10, que també són altament nocives per la nostra salut i causen indirectament milers de morts a l’any. 

Atès també que existeix un sistema de pacificar el trànsit a les vies ràpides de l’entramat metropolità a partir de regular la velocitat per trams mitjançant la velocitat variable, d’ampliar la via ferroviària i la seva freqüència, i creant més xarxes d’autobusos interurbans. 

Davant de totes aquestas possibilitats que no s’estan duent a terme, i que tenim un model insostenible de transport de mercaderies i de mobilitat personal, les propostes d’acords de la CUP Valldoreix al Ple van ser les següents:

PRIMER. Instar al govern espanyol a no ampliar ni prorrogar, en cap cas, les concessions de  l’AP-2 i l’AP7  a fi de poder implementar mesures correctores i de gestió sense traves competencials.  

SEGON. Demanar al govern de la Generalitat que treballi per fer efectiva la velocitat variable controlada, tant al tram de l’AP7 que confronta amb Valldoreix i Sant Cugat del Vallès així com en la resta de trams on recorre zones urbanes a la resta dels Vallesos, així com a la C58 en els seus trams per Terrassa i Sant Quirze.

TERCER. Demanar a la Conselleria de Territori  i Sostenibilitat, al Ministerio de Fomento i a la concessionària Abertis, posin en pràctica les mesures demanades pels diversos ajuntaments de posar pantalles acústiques i que projectin i aprovin un pla de tractament sonoreductor del paviment als trams que confronten amb nuclis urbans amb asfalt reductor de soroll.

QUART. Demanar a la Conselleria de Territori  i Sostenibilitat l’augment de freqüències en la xarxa de rodalies R8 i per complementar l’augment previst a les línies dels FGC del Vallès (S1, S2,  S5,  S6,  S7), fer el possible per realitzar el bescanviador entre els FGC i l’R8, així com les ampliacions pertinents per tal de poder incrementar el transport de mercaderies per via fèrria, fet que a més de descongestionar el trànsit rodat, milloraria a la baixa les emissions de gasos efecte hivernacle, gasos tòxics i irritants i partícules tòxiques.

QUART. Demanar a l’AMB que dotin de pressupost i projectin una nova xarxa de busos interurbans que donin major cobertura a la nostra comarca i les connexions amb les comarques veïnes.

CINQUÈ. Informar d’aquests acords a l’Ajuntament de Sant Cugat, al Consell Comarcal del Vallès Occidental i a la plataforma Veïnal Stop Soroll de Valldoreix.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Website Built with WordPress.com.

Up ↑