La CUP convoquem una assemblea oberta per explicar les accions que estem duent a terme per defensar el dret al padró dels veïns i veïnes de Sant Cugat de traves que està imposant l’Ajuntament des de fa un any, sobretot des de l’aprovació de la instrucció de fa unes setmanes que endureix l’accés al padró.
L’objectiu de l’assemblea és presentar les nostres propostes sobre aquesta qüestió a les persones que tinguin o puguin tenir problemes per empadronar-se tot i viure a Sant Cugat, i també a aquelles interessades a participar en les accions de resposta i mobilització. L’assemblea se celebrarà dimarts 5 de maig a les 19 h a Cal Temerari i comptarà amb un servei de consell i assessorament per a les persones afectades.
Des que el govern de Junts i ERC va començar una campanya contra el dret al padró, la CUP hem dut a terme diverses accions en resposta. A principi de curs, vam obrir una bústia digital de suport, i recentment hem anunciat un requeriment perquè el govern anul·li la nova instrucció del padró, argumentant que pot incórrer en diverses infraccions jurídiques.
Aquesta assemblea és una acció més per defensar els drets dels veïns i veïnes de Sant Cugat. Recordem que el padró no és un mecanisme de control ni una eina sancionadora, sinó la porta d’entrada a drets bàsics com la sanitat, l’educació o els serveis socials.

Deixa un comentari