“La contaminació de l’odi” és l’opinió de Marco Simarro

Avui dia la conversa pública sobre immigració està absolutament contaminada pels pregoners de la por i l’enfrontament, és impossible tenir un debat lliure d’odi i rebuig al diferent.

Als qui parlen, i malament, de la immigració, d’aquella immigració pobra, d’aquella que no és blanca, no els sentireu mai qüestionar la immigració rica, de classe alta. La d’aquells expats que sí que influeix, i malament, en les nostres vides perquè rebenta el mercat immobiliari, ens fa impossible pagar-nos un sostre i provoca el tancament constant dels comerços locals per donar pas a les grans franquícies. Els qui no parlen de tot això és perquè ja els va bé aquest model per continuar explotant-nos i vivint de nosaltres mentre ens enfronten amb els de més avall.

Cal aturar la deshumanització dels col·lectius vulnerables i construir una comunitat forta i cohesionada. No es tracta de debatre sobre si hem de ser més o menys persones a Catalunya, sinó de disputar com volem governar-nos, com volem viure i com volem repartir i distribuir els recursos. Mentre no parlem del que és important tenim partits com Junts, amb l’alcalde al capdavant, escorant-se cada cop més a la dreta i fent servir el padró -que recordem és principi d’accés als drets més bàsics- com arma política per excloure i criminalitzar part de la població. Un constant exercici de cinisme i discriminació que només els hi serveix per perdre més vots cap a l’extrema dreta. Si volen continuar jugant amb els drets de tothom, ens tindran enfront

Marco Simarro és regidor i portaveu de la CUP Sant Cugat

Aquesta columna apareix primer a totsantcugat.cat

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Website Built with WordPress.com.

Up ↑