“La croada contra el padró, difama que alguna cosa queda!” és l’opinió de Marco Simarro

En els temps que corren qualsevol debat polític sembla estar adobat per un grapat d’idees reaccionàries. La internacional ultradretana ha fet feina arreu del món occidental i molts dels seus missatges han calat de valent. Gràcies a això, en comptes de trobar els orígens de les injustícies socials en els més rics i poderosos, és molta la gent que culpabilitza els més vulnerables, el veí o el del costat, de tot el dolent que pateix.

Per exemple, avui dia, els debats sobre seguretat o immigració acostumen a enfangar-se en l’odi i el rebuig al diferent, atiant sentiments molt humans com poden ser l’angoixa i la por i fent passar per idònies propostes polítiques que demanden ordre i autoritat. Així doncs, la bona gestió del polític no serà aquella que garanteixi uns serveis públics a l’alçada de les necessitats socials, sinó aquella que sigui efectiva en termes restrictius.

Recentment, el tinent d’alcaldia Jordi Puigneró (Junts) s’ha vanagloriat d’haver “netejat” el padró municipal acusant el govern anterior d’haver fet malament la seva feina. Afirma que s’han donat de baixa 4.000 padrons sense aportar cap document oficial i barrejant tota mena de conceptes per empantanegar l’opinió pública.

Com deia al principi, avui dia parlar de padró també és parlar de migrants, de vulnerabilitat i, malauradament, també de frau. I el senyor Puigneró és algú que es mostra molt preocupat pel frau que pugui cometre algú amb el padró del municipi, però que mai mostrarà tanta vehemència si el frau es materialitza en cada nou contracte de lloguer en una de les ciutats més cares de Catalunya.

El tinent d’alcaldia de Bon Govern ha fet tan bona feina que, en la seva croada contra el “desori” del padró, ha donat de baixa irregularment una membre de l’agrupació local d’En Comú Podem. Una persona migrada que, efectivament, viu a Sant Cugat. Enhorabona per l’eficient –i xenòfoba– gestió. Haurem de veure quants casos similars més poden aparèixer.

Així doncs, n’hi ha que creiem que les institucions s’han de posar al servei de la gent i de les seves necessitats, garantint-los els drets més bàsics, i hi ha qui en nom de l’eficiència i la bona gestió és capaç de generar uns danys col·laterals que atempten contra tot principi democràtic.

Enmig del soroll de tot plegat val la pena recordar que el govern local el lidera Junts, sí, però el consolida i el falca ERC. I són ja moltes, massa, les vegades que m’he preguntat quantes coses més pot assumir el soci menor d’aquesta coalició que cada cop tendeix més a la dreta. El silenci d’ERC amb la darrera polèmica a la ciutat és sepulcral.

Marco Simarro és regidor i portaveu de la CUP Sant Cugat

Aquesta columna apareix primer a cugat.cat

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Website Built with WordPress.com.

Up ↑