La CUP Sant Cugat sumem noves propostes per millorar la qualitat de l’educació pública de la ciutat. Després de la moció per evitar el tancament de línies als centres educatius, ara és el torn de les escoles bressol. Presentarem al ple de maig una moció per garantir la qualitat i dignitat en el servei de les escoles bressol. Per la CUP l’etapa de 0-3 és una etapa molt important en la qual cal posar els infants al centre per garantir un bon creixement i desenvolupament, i per això també és important garantir unes bones condicions a les treballadores.
El sistema públic d’escoles bressol de la ciutat pateix una falta important de recursos. Incapaç d’acollir totes les famílies que ho requereixen i amb manca de personal per poder fer una feina adequada, es genera una forta desigualtat a més de nombroses queixes per part de famílies i treballadores. Aquest servei és competència de l’ajuntament, i part d’aquesta situació és conseqüència de la mala gestió de l’educació per part del govern municipal, amb la regidora d’educació Carme Ardid al capdavant i que en només dos anys ha provocat diverses polèmiques.
Per tot plegat volem donar un gir a l’educació pública de la ciutat, indispensable per assegurar la igualtat i cohesió social. La proposta de la CUP inclou, entre d’altres, reduir les ràtios a les Escoles Bressol per avançar cap als 4 infants a I0, 8 a I1 i 12 a I2, augmentar la inversió en material pedagògic o estudiar la creació d’una nova escola bressol pública a barris en creixement i/o amb poques places públiques com Volpelleres i Mira-sol.
Finalment, mostrem tot el suport a la treballadora de l’escola bressol municipal El Niu, que al ple d’abril va denunciar que des de l’1 de setembre de 2023 exerceix les funcions de directora sense que se li hagi reconegut legalment ni econòmicament aquesta responsabilitat.
Considerem inacceptable que el mateix ajuntament estigui fomentant un cas de precarietat laboral com aquest des de fa gairebé dos cursos, i reclamem al govern que regularitzi immediatament la situació d’aquesta treballadora a més de reconèixer formalment el càrrec que ha exercit durant tot aquest temps, i que se li aboni retroactivament el sou corresponent a les funcions que ha desenvolupat.

Deixa un comentari