Al proper ple de Sant Cugat debatrem sobre dos models de gestió de la immigració. En resposta a la moció de Junts per Sant Cugat sobre immigració, que persisteix en l’apropament a l’extrema dreta, la CUP hem presentat una moció alternativa amb les nostres propostes per aconseguir una societat inclusiva i cohesionada.
Tenim clar que per aconseguir la integració de tots els catalans, el que cal és reforçar els serveis públics, i no assenyalar a determinats sectors acusant-los de “tensar” uns serveis que encara pateixen la manca de recursos. Perquè el que fa que les nostres vides siguin cada cop més difícils no són les persones migrades, sinó els interessos econòmics dels més poderosos.
És per això que a la moció proposem reivindicar el compromís de l’Ajuntament de Sant Cugat com a ciutat d’acollida, i reforçar els serveis de primera acollida per garantir la inclusió de les persones nouvingudes a la ciutat en termes laborals, de coneixement de la llengua catalana i de lleure.
Marco Simarro, portaveu de la CUP Sant Cugat: “Proposem un canvi de mirada, un discurs que combati alhora el desplegament xenòfob al que estem assistint per un d’inclusiu que contribueixi a construir una societat catalana cohesionada.”

Deixa un comentari